ÚVOD WEBU

Den:1 odjezd
trasa:Praha - Nemecko - Francie - Špaňelsko Algercias
ujete km 2800 autem s vlekem
Je pátek 14 hodin a my vyrážíme z Prahy jen ve třech. Jarda Hanzelka po čtrnácti denním boji se zády, nakonec se slzou v oku vzdal. S pokřikem jedem, vyrážíme pro Pavlem zapomenuté woodo korále. Je to skoro při cestě, ale všichni svorně kýváme, že bez talismanů a jiných šamanských pomůcek se do Afriky jet nedá. střídáme se po třech hodinách, a pečlivě se snažíme při pauze trochu spát. Nudnou pasáž jízdy přeskakuji.Je jedna hodina po půlnoci a jsme u trajektu. Kupujeme lísky, a na známém parkovišti u nádraží sundáváme motorky a hurá ještě něco naspat.Po třech hodinách spánku je tu ráno. Únava je přemožena vidinou toho co nás čeká.

Den:2. Cesta do Marakese
trasa:Tanger - Casablanka - Marakes
ujeté km 590
Po krátkém trajektu, zdoláváme asi za dvě hodiny celnici i s výměnou peněz. Cesta je dobře značená. Chystáme se do večera být v Marakesi. Po chvilce jízdy všichni zjišťujeme, ne příliš dobré jízdní vlastnosti obutých gum Metzeler Karoo.Při rychlosti nad sto, se motorky vlní jako kapr. Začíná se stmívat, jsme asi stopadesát km od cíle a Pavel zastavuje u krajnice.Duše je na hadry. KTM má ty nejhorší ráfky které znám.Opravená guma ne a né naskočit.Jedeme tedy pomalu u krajnice ke 45 km vzdálené pumpě.Kompresor nahazuje gumu až šestou atmosférou.O půlnoci jsme na místě.Máme půjčený byt od Jany a Joseho (tímto děkujeme), šest piv od souseda, který nám dává klíče, vykoupat a spát.

Den:3 směr atlantic
trasa:Marakes -Imouzer caskade
ujete km 335
Ráno se loučíme se sousedkou a Jakubem, navštěvujeme místní tesko (marijane) kupujeme kompresor na 12 V. Nudná cesta až k horám asi 30 km před Imouzerem.Dáváme se vpravo, ale stále po asfaltu.Motáme se až do Imozeru, kde si prohlížíme vodopád asi v největší kráse, protože před dvěma dny přestalo pršet.Ubytováváme se v hotelu s pivem a teplou vodou.

Den:4 plaž blanche a na západní saharu
trasa: Imouzer - Agadir - Tiznin -Tatan - M.Sied a do hamady
ujete km 231
Ráno jedeme do Agadiru a dále na doporučenou pláž Blanche. je to asi 30 km přejez po pláži, kde je nutné si pohlídat odliv, protože hrozí zalití pláže, kterou lemují vysoké skály.Po pláži se dá jet 100. Kdo si troufne..Z pláže odjíždíme směr Notfia mokrým korytem a potom asi 30 km krásnou pískovou pistou až na hlavní N1 vedoucí do Mauretanie.Po dalších 50 km dojíždíme do Tan Tan, kde nás lustrují policajti.Nejvíc je zajímá co děláme.Jako obvykle je jeden zedník, druhý montér a třetí značič.Jíme kuře, kupujeme 6l vody na hlavu a jedeme do sahary.Pavel opět píchnul, zdržení asi hodinu.Po cca 30 km stavíme stany v krásném korytu suché řeky, rozděláváme oheň, nudlová polévka a probíráme zážitky.

Den:5 směr Assa
trasa:koryto řeky - Torkoz - Assa
ujete km 165 (110 teren )
Ráno balíme a po 20b km přijíždíme k solnému jezeru, kde si svorně v bahně všichni ustíláme. po překonání bláta, kde se vyplatilo hledat méně podmáčenou velbloudí trávu začíná cesta stoupat do hor.To znemená spousty šutrů,vybrovat rukama a neustálou ostražitost.Po dalších 50 km boje s kameny přijíždíme na pískovou pláň, kde časovou ztrátu doháníme.V dálce už očekáváme Torkoz.Je nám neskutečné vedro.28 st.Snažíme se pravidelně pít.Ve měste jsme položily domorodému chlapci nekolik toužebných civilizovaných otázek. jídlo,benzín,hotel,kemp.Na všechny odpověděl ne.Pokračujeme tedy již po silnici do Assa45 km kde je hotel.

Den:6 hledání písku
trasa ASSa - Tata - Foum Zguid a po pistě na Mhamid
ujete km 380 po silnici a 35 terén
Ráno po poradě měníme plány.Už nás nebaví se kodrcat po šutrech tak se rozhodujeme obětovat jeden den a přesouváme se směrem k Mhamidu kde jsou duny,Cesta po silnici ubývá.Před Tissintem se vlevo táhne krásný kaňon.Jedeme se dolu podívat.Asi by to bylo na celý den ale naše plány jsou duny.V Foum Zguid bereme benzín a vodu a pokoušíme se ukousnout alespoň něco z pisty do Mhamidu.Po tmě stanujeme v hamadě.Sedíme u ohne Pavel kope do motorky a ejhle.Zase píchlá guma.Už se smějeme v křeči.Vstává tedy v 6 aby prý nezdržoval.

Den:7 spaní na měsíci a do Mhamidu
trasa: 20 km zaFoum Zguid - Abd en Nebi - Mhamid
ujete km 115 kamen a pisek
Ráno vstaváme za rozbřesku a Pavel dělá přední gumu.Kolem 9,00 vyjíždíme.Asi po 15 km nás staví pohranickník a tvrdí že jsme již v Alžíru a chystá se nás zatknout.Vše se v dobré obrací asi místní vtípek.Nakonec přátelský rozhovor,zapisování do knihy, kde zjišťujeme že minulé auto tu jelo před dvěma dny.Cestu pokrývají kameny ale dá se jet do 3O. 10km před Mhamidem přijíždíme do písku, kde potkáváme dvě kolony velbloudů.Upouštíme gumy a po několika méně a lépe zdařilých průjezdech dun jsme v cíli.Venca si přiléhá motorkou kotník.Snad bude ráno fit.

Den:8 a 9 duny v Mhamidu
trasa: bez cile okoli Mhamidu
ujete 50 km
Ráno Venda rozhoduje, že nechá kotníky v klidu a bude se věnovat údržbě.Vyjíždíme na lehko tedy jen dva.Asi pět km za vesnicí směr Alžír nás přátelsky obrací vojáci.Až ke hranici je vojenské pásmo. kocháme se tedy dunama.Střídavě vyprošťujeme zapadlé motorky .Pavel nakládá bosého Marokánce a vezeme ho k nedalekému berberskému kempu, kde si dáváme čajík.Dozvídáme se že za deset dnů bude v Mhamidu obrovský folkorni festival.Zpoceni se vracíme do kampu, kde Venca sepisuje deníček.Večer sedíme v kempu kde po večeři hoši vyndávají nástroje a začíná družba s Frantíky.Je směšné , že konverzace probíhá přes marockého tlumočníka.My česko německo anglicky a on jim to překladal do franštiny.Ráno jsme si trochu po vypitém vínu a vykouřené šíše přispali. kolem oběda jedeme i s Vencou něco nafotit a natočit do dun Večer krátce sedíme s Hasanem(šef) a domlouváme snídani na sedmou.

Den:10 směr Rašida
trasa: Mhamid -Zagora-Alnif-Erfoud-Meski 20km před Rachidia
ujete km 460
V sedm vstáváme, po snidani se loučíme a jedeme dopustit upuštěné pneu,nabrat benzín a jen silnice a silnice.Asi padesát km za Zagorou jsou samé palmy. Celou cestu jedeme podle atlasu.Jedna stolová hora za druhou. potkáváme tři Holanďany na Afrikách. krátkej pokec a jede se dál.Snažíme se utrhnou co nejvíc kyláků.Začínáme počítat dny.Před Rachidia se schyluje k bouřce tak jako zázrakem objevujeme kemp. parkujeme po schodech motorky k bazénu.Domácího vysíláme do Rchidi pro pivo.Bude prima večer.

Den:11 napříč vyschlími koryty
trasa:Ar Rachidia - 15 km před Boudnid přes Atlas do Missour
ujete km 220
Ráno Venca ani nesnídá, celou noc mel zimnici ale přesto s námi jede přes hory.Asi 6okm je to po hlavní a před Abodnit zahýbáme doleva po úzké asfaltce.U atchana se přes brod v řece dáváme po pistě,kde se vlevo tyčí atlas.Tekoucí zimní voda nadělala přes pistu spousty koryt.Co deset minut hledáme cestu kudy nejlépe projet.V poledne dojíždíme do B Tajjite.Bereme benzín ,jíme a po asi 160 km jsme v cíli.Cestou jsme se vyhnuli o chlup dešti. docela slušný asfalt protínal krásnou hornatou krajinu.Na Hotelu potkáváme dva němce na kroskách s jeepem.Od recepčního se dozvídáme že je to realizační tým tuareg rally která se tu za nedlouho pojede.

Den:12 pokus překonat sedlo atlasu 2400 asi bude knih
trasa:Missour - imouser des marmoucha Talzemt - jbel - Tazouta - Sefrou - bir tam tam -Taza - badliu Idir
ujete km 380
ráno se loučíme s němci a pokusím e se překonat sedlo ve výšce 2400 mnm. jedeme směr Imoser marmuch a před tizi bou zabel nás domorodec obrací že je dál mnoho sněhu a cesta je neprůjezdná.Dáváme se tedy po prašné cestě směr Jbel. překonáváme několik sněhových polí (je to skoro jako v písku)projíždíme 5O m potokem kolem opravovaného mostu a dál se už jen kocháme po úzkém asfaltu.Kolem 14 hodiny přijíždíme do Tazouta kde nám v krámku chce prodat tuňáka s chlebem za 680DH. posíláme ho do pr, a jedeme se najíst do Sefrou. Oběd pro tři nás stál 84 dh. cíl máme v TAZA kde v mapě na gps nalézáme kemp.Po úzké klikaté cestě jedeme do hor spousty začátek a nakonec zjišťujeme že ten kemp označil nějakej pitomec do mapy místo kde stanoval.Vracíme se do hospody kterou jsme minuli asi 15 km nazpět.Domácí nás s ubytovává v jakémsi kutloch a nemytí uléháme do spacáku, Motorky parkujeme na terase v hospodě, dopíjíme poslední hlt kořalky a jde se spát.

Den:13 mlžný opar hašišáků.aneb kam turisti nejezdí
trasa:Taza -Aknoul -Boured - Taounate - Ketama - El jebna -Bouahmed - Et tieta de Oued laou
ujeté km 460 z toho 60 v noci po blátě kamení a husté mlze
Ráno se nám Pavel svěřuje že v noci bojoval ve spacáku s nějakým broučkem.Po pár vtipných poznámkách balíme.Sjíždíme do Taza, bereme benzín a zahýbáme na žlutou do hor. projíždíme moc hezké vyhlídky a ukličkovaní po nevalném úzkém asfaltu se zalehnutými uši si za Taounate na hlavní dáváme ovečku na ohni.Nasyceni a vzhledem k černým horám oblečeni do nepromoků pokračujeme k moři.Pomalu zjišťujeme že jsme v už ne tak bezpečném a mírumilovném kraji. je zde plno prodavačů a huličů hašiše.Všude nás otravují.Jedeme přes hory v husté mlze.Já si ustýlám v bahně.Trochu to odnesl kotník, ale nic vážného.Po setmění se střídáme ve vedení.Pavlovi dochází benzín tak poslední sjezd k moři jede bez motoru.Tady bereme benzín,ale stále tady není bezpečno.Hašiš všude.Musíme jet ještě dalších 80 km.Unavení přijíždíme do města,kde nám v kempu nabízí strašnou kuču.Jedeme se v Půl jedenácté najíst na místní kolonádu..Dáváme si hrachovku a rybu,a místní nahaněč nám dohazuje spaní pivo a nakonec i zaparkované mota v kavárně za roletou.

Den:14 a jede se na trajekt
trasa:Et Tieta - Tetouan - Sebta
ujete km 150
Ráno brzo vstáváme abychom neblokovali kavárnu. V domluvených 7 jsme u rolety.Prodavačka v klidu přichází po 4O min.Cesta nic zajímavého.Proclení asi za půl hodinky.Trajekt nám málem ujíždí. Tak a je to pryč.Ujeli jsme za 14 dnů 3700 km ,potkali mnoho dobrých lidí,viděli spoustu bídy a špíny,ochutnali místní speciality,ale hlavně ta příroda,písek,hory,hamada to nám nikdo nevezme.Tak hoši bylo mi potěšením Honza