2011 - MAROKO

Vložen cestopis od Vaška v PDF ke stažení:
Trophyteam.cz_-_Maroko_2011_-_Cestopis_Vasek

18.2.2011
PZ: všem co se zajímali o kluky dávám na vědomí že jsou všichni v pořádku a doma. V dohledné době očekávejte cestopis, fotky a nějaká videa na webu. Honza V

14.2.2011
Pavel píše: foto relax. Jarda běhá po památkách a my popíjíme několikátou kávu, ale všichni jsme spokojeni.
PZ: další informace jsou kusé, vše je podle plánu, chystají se na odjez do Španělska a všechny pozdravují. Já se tímto s Vámi všemi loučím, musím odcestovat mimo republiku a asi nebudu na internetu, tudíž další Inko až v pátek. Bylo mi s vámi fajn, ahoj Honza

13.2.2011
Pavel V píše: Jsme ve Fesu. Bydlíme u mediny přímo v centru dění,a Jaroušek je blahem bez sebe. Dnes jsme tomu moc nedali. Byl přejezd hor v celkové délce 217km. Z toho 150km nad 2000m. Byla zase zima a sníh. Odpoledne a zitra prozkoumáme Fes.

Zítra jedeme po památkách do Meknes. Popíjíme pivečko v křeslech u recepce a hovoříme o krásách místní mediny. Zdejší povaleč nám chtěl prodat hašiš, ale na nás si nepřijde. Všichni jsme ok a Jarda Hanzelka spokojen ze záplavy památek a místních zajímavostí.

12.2.2011
Pavel V Píše: Dnes přejezd sedla 2677 m.n.m. Byl 1 stupeň, potom jsme jeli ve výšce kolem 2400 m cca 200 km, vesměs po asfaltu, zima jako svině. Posledních 30km do Mideltu velké klesáni na konečných 1500m.n.m. V Mideltu bylo příjemných 10 stupňů. Ismaila jsme nezastihli, ale foto jsme předali (PZ: Ismail je známý Marokánec z výpravy 2008 mluvící snad všemi světovými jazyky). Zítra jedeme do Fesu. Jaroušek nás ukecal, že tam budeme dva dny běhat po památkách :-( :-( . Stroje i posádka je v pořádku.
Hotelový pokoj není z nejluxusnějších , ale po lahvičce vina už nevypadá tak zle. Po druhé bude asi dokonalý.

11.2.2011
Pavel V píše:Včera večer došlo ke změne. Ráno odjezd přes Ouarzazate, a po N10 do Tinerhil a cca 10km po R703 do již známého pensionu z roku 2008 (PZ :který jsme navštívili směrem obráceně ze severu na jih. TR team to jede pravděpodobně obráceně ) .

10.2.2011
Pavel V píše: (PZ ,Trochu jsem to upravil aby jste chápali souvislosti)
Včera večer jsme získali od dvou Švicarů na moto (holka, kluk) spousty info o Africe. Jeli ji dvakrát . Jednou 6 mes a podruhé 1rok. Máme email (PZ :uveřejníme na stránkách TR)
Dnes Jarda a Venca volno ( Venca volno využil k zalep předního kola a vyměnění zadních brzdových destiček. Jarda dělal jako že něco opravujea já (Pavel V) s Pavlem a Švicarem na KTM 660 rally, jsme daly kolečko po dunové cestě směrem Foum-zguid a pak směr Algeria a zpět do campu.Byla to super jízda v dunách. Par drobných zahrabáni na vrcholkách dun sice proběhlo ale jinak vše ok.
Po celodeni drine se musi troch odpocivat, aby byla sila na vecer. Zitra vsichni piskem a dunama po okoli a nekam na caj. Vencovi to uz zase radi( zatim). Vsichni jsme ok, bez sramu a zhmozdenin. Je tu idealni taplota na moto.

Odpočinek:

9.2.2011
Pavel V píše: Rano v pousti. Jsme za pulkou prejezdu sezoni reky, kolem reky to byl boj s moukou, ale zvladli jsme to. Stroje makaj lidi taky, vecer poslu kompletni komentar obou dnu.

Dnes se TRteam rozepsal. Trochu problémů se stroji tak si počtěte online zprávy bez cenzury:
zpráva :
Jardovi dakar vcera cca 30 mim. neradil, asi prehrata spojka a vytekle predni vydle. Vencovi dnes cele dopoledne neradila bmw, pak se nejak umoudrila a zatim maka. Venca asi pichle predni kolo, pomalu uchazi. Ja (Pavel V ) vytekly zadni tlumic. Pavel (K )zatim nic.. Ted jsme v Mhamidu u Hasana, cesta dnes sutrobyti ca 130km teren a 30 silnice. Dnes vecer je viny mejdan a schani te tu nejaka postarsi francouzka s miminem. A stale vola gonza, gonza. ( odepisuji ať jí pozdravují a že na obou motorkách jde ředit i beze spojky a jestli nemám poslat olej ,,rejpu“. PZ )

zpráva:
Spojka ok neslo mu zaradit zadnou rychlost, obcas se tam neco povedlo kopnout. Kdyz jsme bez oleje odskakal teren tak tu silnici uz odjedeme. Kdo umi ten umi.

Mame nejak moc casu tak planujeme delsi zpatecni trasu. Trasa asi:Mhamid-ouarzazate-tinerhil-na R703 smer midelt-azrou-fes-ceuta. Popijime tve oblibene KSAR- VINO ROSE
(odepisuji že beru na vědomí a ať si dají jednu za mne PZ)

8.2.2011
Dnes mi hoši poslali jen přes satelitní telefon GPS bod pravděpodobně místo stanování. Ujeli podle mapy 120 km, což je v písku slušný výkon. Více informací nemám. Určitě si sáhli na dno ale jsou v pořádku. Honza V.

7.2.2011
Pavel V píše: pozdrav z dun u Mezourgy, dnes výlet po okolních ksarech (PZ: místní rozvaliny hradů – trosky)pro Hanzelku (PZ: milovník antiky a památek). Dnes silnice, pisty a písek. Všichni OK. Zítra přejezd přes sezoní řeku se spaním ve stanech. PZ – tak sezónní řeku jsem jel před dvěma lety. Je to asi 130 km pouští velmi těžkého terénu. Pro nás to byl nevšední zážitek, neb na mapě je opravdu řeka, která nám tehdy přitekla po písku a během dvou hodin byly dvoumetrové vlny na kterých by se dalo jezdit na raftu. Toto se v poušti povede opravdu zřídka. Tenkrát jsme měli štěstí na tající sníh z malého Atlasu. Řeka jak přiteče tak zase odteče a potom je zase rok klid. Pokud Vás zajímá průběh překonání této řeky je to docela zajímavé čtení v Maroko 2009. Tenkrát to nebyla žádná sranda. Honza V

Na vrcholu duny:

Jsem pěknej?:

Písek všude:

6.2.2011
ZP: dnes si zatrénovali v dunách, pár pádů i zahrabání pravděpodobně bylo. Jen Hanzelkovo zrcátko to odneslo. Večer v tom samém campu a zítra napakovat a do pouště. ( asi )

S touto fotkou přišel komentář : ,,ráno stálo zaprd, co říkáš?´´

Čtyřka na duně:

Povaleči:

5.2.2011
TRteam si dnes pospíšil, a protože se těšili do dunových polí tak už v 16,00 dojeli do Mezourgy. Tam je dokonce poznal hoteliér v kempu ze kterého koukáte přímo na duny viz zaslané foto mms. Dnes ujeli 400 km a v podvečer si zajezdili v písku. Jak úspěšně nevím, ale jsou to již ostřílení borci , tak asi bez problémů.Počasí 18stupňu slunce. Všichni jsou v pořádku spolu se stroji.

4.2.2011
21:30 ZP: dnes jsem dostal dva gps průjezdové body. Trochu si stěžují na zimu, ale svítí sluníčko. Šplhají se přes hory v n.m. 1200.a stále jedou podle plánované trasy. Zítra by měli být již v teple a snad také trochu toho off-roadu. Zatím jedou pořád asfalt, alespoň podle mapy. V Maroku může ale i hlavní na mapě překvapit šotolinou. Podle informací jsou ubytováni v Bouarta a hlásí 1°C. Brzo asi dojde kořalka.Zítra směr Erg chebi.

3.2.2011
Honza V. - Hoši se mi neozývají, poslední zpráva je že se v 7,30 nalodili na trajekt a stojí dvakrát tolik než minulé roky.

23:50 - Pavel V píše: Přes Marockou hranici jsme byli za 10 minut, nikde nikdo. Je tady sluníčko 14 stupňů. Projíždíme trasu podle plánu a spíme v hotelu ve městě Taza ( na pokoji je 12°. Metaxa chutná skvěle.)

Poznámka zpravodaje (dále jen PZ): pokud máte zájem v záložce mapy budu zakreslovat projetou trasu. Můžete porovnávat s trasou plánovanou. Za drobné odchylky v názvech měst se omlouvám ale v arabském světě jsou několikeré názvy. Já od kluků dostávám gps souřadnice. HV

3.2.2011
Pavel V píše 3,25 hod: Hurá, hurá, po 32,5 hodinách jsme v Algeciras (trajekt - Španělská strana ).Byla udělena zvláštní pochvala Hanzelkovi za jízdu v noci - ( Jarda Hanz. je totiž slepejš, tak jeho jízda v noci s vlekem byla podobná plazení se hada. To se asi zázračně změnilo - možná si nezapoměl brýle . poznámka zpravodaje )

2.2.2011
TRteam všem vzkazuje, pokud píšete na sat. telefon nepoužívejte háčky a čárky a podepisujte se. Nevědí od koho je zpráva.

V 15,59 TRteam přejel hranice do Španělska a nyní v 19,24 jsou 700 km od cíle ( trajekt Španělsko – Maroko ) asi 30 km před Valencií. První trajekt jede kole 7,00, tak to hoši s vykládáním motorek budou mít tak akorát. Jiné informace nemám, ale asi je vše v pohodě. Honza V

1.2.2011
Vážení, kamarádi, děti, manželky a všichni co jste zvědavi jak se chlapcům vede. Tímto se vám dovoluji poprvé představit, pro mne v neobvyklé funkci zpravodaje. Dnes v 18,00 jsem se s nimi ze slzou v oku rozloučil. Na cestu jsem každého vybavil pouštní desinfekcí s rozličným obsahem. Doufám že ji použijí dle návodu. Všichni se zdáli zdrávi a plni odhodlání pustit se za nevšedními zážitky a tak jen nezbývá všem popřát mnoho nevšedních zážitků a cestovatelské štěstí.
HonzaV

25.1.2011
Od listopadu 2010 plánujeme Expedici Tunis – Líbye se zaměřením na západní část. Přes zajištěná visa, trajekt a karnety a doprovodné vozidlo jsme se vzhledem k vojenským nepokojům v Tunisu rozhodli pro náhradní řešení. Pojedeme tedy ( někteří již potřetí) do Maroka. Zde bychom chtěli projet východní hranici až dolů na západ.
V záložce trasy a mapy je ke zhlédnutí plánovaná cesta v pdf a gdb. O průběhu vás budeme co nejčastěji informovat.